X-Frame-Options: denay
1. Czym się różni Niezależny Agent (partner biznesowy) od hurtowni?
W Systemie Sprzedaży Bezpośredniej w Polsce Niezależny Agent świadczy usługi na rzecz AstraZeneca AB. Wykonuje on wszystkie czynności konieczne do obrotu lekiem. Do obowiązków Niezależnego Agenta (partner biznesowy) należą m.in. następujące czynności: magazynowanie produktów leczniczych, zbieranie zamówień, przygotowywanie dostaw i ich realizacja, wystawianie faktur VAT, obsługa posprzedażowa (np. reklamacje), wykonywane w imieniu i na rzecz AstraZeneca AB. W Systemie Sprzedaży Bezpośredniej hurtownia wybrana jako Niezależny Agent (partner biznesowy) nie jest właścicielem towaru. Produkt cały czas, tj. do momentu sprzedaży do apteki ogólnodostępnej lub punktu aptecznego, pozostaje własnością AstraZeneca AB. Niezależny Agent reprezentuje AstraZeneca AB, działa w imieniu i na rzecz AstraZeneca AB, pełni rolę operatora logistycznego w ramach całościowej obsługi procesu sprzedaży leków do aptek ogólnodostępnych lub punktów aptecznych.
Apteka ogólnodostępna/punkt apteczny nie ponosi kosztów związanych z przystąpieniem do Systemu Sprzedaży Bezpośredniej. Ewentualne koszty wiążą się z obsługą księgową dodatkowych faktur, które będą wystawiane oddzielnie na produkty dystrybuowane przez AstraZeneca AB i przelewami na inne niż do tej pory konto bankowe.
W Systemie Sprzedaży Bezpośredniej apteka ogólnodostępna/punkt apteczny nie podpisuje żadnych umów, ani z AstraZeneca AB, ani z Niezależnym Agentem. Jeżeli apteka ogólnodostępna/punkt apteczny znajduje się w bazie klientów AstraZeneca, to złożenie przez nią zamówienia na zakup produktów AstraZeneca jest wystarczające do tego, aby nawiązać współpracę w nowym systemie. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy kupna-sprzedaży z AstraZeneca AB.
Apteka ogólnodostępna lub punkt apteczny zamawiają przez kontakt z lokalnym biurem sprzedaży Niezależnego Agenta: NEUCA S.A.
Podstawą formalną współpracy są Ogólne Warunki Sprzedaży. Dokument ten jest zamieszczony na stronie www.astrazenecaab.pl. Zamówienie produktów AstraZeneca przez aptekę ogólnodostępną/punkt apteczny będzie równoznaczne z akceptacją warunków wzajemnej współpracy określonych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży.
Aby móc zamawiać produkty AstraZeneca w nowym Systemie, apteka powinna spełnić tylko jeden warunek: zostać wpisana do bazy klientów AstraZeneca AB (Lista Klientów AZ). Jeżeli w momencie startu Systemu apteka ogólnodostępna/punkt apteczny znajduje się na Liście Klientów AZ, sprzedaż odbywa się poprzez złożenie zamówienia na produkty AstraZeneca u Niezależnego Agenta. O tym, czy apteka ogólnodostępna/punkt apteczny jest na Liście Klientów AZ, apteka ogólnodostępna/punkt apteczny mogą uzyskać informację u Niezależnego Agenta AstraZeneca AB.
W przypadku, gdy apteka ogólnodostępna/punkt apteczny nie znajduje się na Liście Klientów AZ, konieczne jest jako pierwszy krok, wprowadzenie danego podmiotu do bazy klientów AstraZeneca. W tym celu apteka ogólnodostępna/punkt apteczny powinny przedstawić listę standardowych dokumentów obejmujących dane adresowe, zaświadczenie NIP, kopię zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej/punktu aptecznego, dane kontaktowe (numer telefonu, adres email). Pozostałe dokumenty (CEIDG, KRS, REGON) będą weryfikowane przez AZ na podstawie publicznych stron internetowych zawierających informacje urzędowe dotyczące statusu podmiotów. Dokumenty te apteka może przekazać w formie skanów do Niezależnego Agenta (biura i oddziały sprzedaży) lub przesłać bezpośrednio pod adres e-mail: dzialobslugi@astrazeneca.com. Po otrzymaniu dokumentów i zweryfikowaniu ich prawidłowości, apteka ogólnodostępna/punkt apteczny zostanie wprowadzona na Listę Klientów AZ i może zamawiać produkty dystrybuowane przez grupę AstraZeneca za pośrednictwem Niezależnego Agenta.
O tym, czy apteka ogólnodostępna lub punkt apteczny są na Liście Klientów AZ zostanie poinformowana przez Niezależnego Agenta, z którym zdecyduje się współpracować lub przez Dział Obsługi Klienta pod numerem telefonu 48 22 452 59 60
Wprowadzenie Systemu Sprzedaży Bezpośredniej nie wpływa w istotny sposób na proces składania zamówienia, a standardy są bardzo podobne do tych, obowiązujących w relacjach z hurtowniami. W przypadku, gdy apteka ogólnodostępna lub punkt apteczny współpracuje już z hurtownią wybraną jako Niezależny Agent, de facto nie powinno zmienić się wiele, poza danymi na fakturze. Od strony technicznej, zamówienia sdą składane u Niezależnego Agenta, za pośrednictwem telefonu, modemu lub faksu.
Zamówione produkty
AstraZeneca są dostarczane przez Niezależnego Agenta do apteki ogólnodostępnej
lub punktu aptecznego z osobną fakturą, wystawioną w imieniu AstraZeneca AB.
W Systemie Sprzedaży Bezpośredniej obowiązuje 30-dniowy termin płatności za faktury zakupione w ramach limitu kredytowego. Płatności gotówkowe nie są akceptowane.
Klient dokonuje wpłaty na numer konta, który jest umieszczony na fakturze sprzedaży
© 2020. AstraZeneca AB
Nota prawna -
Copyright Polityka Prywatności Polityka
dotycząca plików cookies